Jak pracujeme a čemu věříme

Naše filozofie

Čím se zabýváme

Stručně: Děláme politický marketing.

Ve skutečnosti jdeme ovšem daleko za hranice politického marketingu.

Naše mise je pomáhat politikům a političkám růst. Pomáháme jim vytvářet osobní politickou značku a zajišťujeme jim marketingový a PR servis v kampaních, ale zejména v každodenní politické práci. Ta totiž nekončí okamžikem voleb. Našim klientům poskytujeme i intenzivní podporu v podobě osobního koučinku.

Politice a politickým marketingem a PR se věnujeme více než 10 let. Podíleli jsme se na řadě kampaní a pomohli jsme vyrůst několika politickým osobnostem na různých úrovních politiky.

V naší práci spojujeme znalosti a zkušenosti z oblasti marketingu a PR, praktického fungování politiky, ale také psychologie, osobního rozvoje a moudrost vyčtenou z knih a příběhů velkých politických osobností.

Politický marketing a PR není jen způsob, jak zaujmout voliče, je důležitý také pro práci v politické straně, ale i směrem k médiím a dalším důležitým partnerům. Tyto oblasti jsou stejně důležité, a proto je od začátku integrujeme do celkové strategie i jednotlivých aktivit.

Zájem našich klientů je vždy na prvním místě

Jak přistupujeme k našim klientům a vzájemné spolupráci

Každý člověk je jedinečný. Platí to i pro politiky a političky.

Abychom mohli pracovat na vaší značce, musíme nejprve poznat, kdo jste, jaké máte cíle a kam směřujete. To vše jsou ingredience, na kterých založíme vaši osobní strategii, která nastartuje vaši politickou kariéru.

Při spolupráci s našimi klienty si zakládáme na rovnocenném a partnerském vztahu. Veškeré naše služby poskytujeme se záměrem pomoci našim klientům k jejich politickému růstu. Po celou dobu spolupráce stojíme v pozadí a jednáme jménem klienta a v jeho prospěch.

Za dobu našeho působení jsme dospěli k následujícím zásadám. Těmi se pevně řídíme v každé jednotlivé spolupráci.

Naše profesní zásady

  • Pracujeme vždy jménem klienta a v jeho prospěch
  • Náš klient = konkrétní osoba
  • Každý náš klient je pro nás víc než politická strana nebo kandidátní listina
  • Strictly neutral – jsme politicky neutrální a do práce pro klienty nepromítáme naše postoje
  • Neposkytujeme informace o našich klientech

Náš přístup k politickému marketingu

Náš přístup k politickému marketingu se liší od jeho běžného pojetí. Stavíme na třech konceptech, kterými jsou storytelling, autenticita a cesta hrdiny. To jsou základní pilíře našeho pojetí politického marketingu. Teprve na těchto pilířích můžeme stavět marketingovou a PR komunikaci, neboť jí dodávají obsah a pevný řád, stejně jako sílu skutečně vyniknout. Teprve poté volíme konkrétní nástroje komunikace, které umožní nejefektivněji dosáhnout zvolených cílů.

Storytelling

1

Na prvním místě je pro nás osobnost kandidáta nebo kandidátky a jejich osobní příběh. To je podle nás totiž základ komunikace osobní značky. Politické přesvědčení nebo program hrají sekundární roli.

Voliči chtějí volit konkrétního člověka. Chtějí někoho, koho mohou poznat, ke komu se mohou vztáhnout a identifikovat se s ním. Proto dáváme důraz na osobní příběh a storytelling hraje v naší práci velkou roli.

Naším cílem není prodat uměle vytvořenou značku, ale najít v každém jeho silné stránky a přednosti, které budou mít šanci uspět v tvrdém konkurenčním politickém boji a dokážou zaujmout voliče. Naší snahou je získat důvěru voličů na stranu našeho klienta a zajistit mu potřebnou podporu.

Autenticita

2

Získat důvěru voličů znamená otevřít jejich srdce. Je to více o emocích, než o rozumu a argumentech. Budovat vztah založený na důvěře znamená stavět kousek po kousku most. A nejlepším mostem k tomu je autenticita.

Autentický politik je ten, který dobře zná sebe sama a své hodnoty. Zná své proč. Díky tomu je schopný pracovat na růstu své politické značky a dosahovat vytyčených cílů.

Zkušenosti nám ukázaly, že autenticita je v politice klíčová, aby se ve své roli politik cítil komfortně. V opačném případě musí vydávat energii na neustálé malování obrazu o sobě sama, které se nezakládá na realitě. Autenticita je také zárukou dlouhodobosti, že zůstanete konzistentní a nebudete pochybovat o tom, co děláte.

Chceme, aby se naši klienti cítili ve své roli politiků dobře, aby jim jejich práce dávala smysl a dělala jim radost. Voliči to totiž poznají a ovlivňuje to jejich rozhodování.

Cesta hrdiny

3

Hrdinou jste vy.

A váš příběh je cestou hrdiny.

Cesta hrdiny je osvědčený koncept, který po druhé světové válce popsal antropolog James Campbell. Ten prostudoval desítky klasických děl a mytologických příběhů a zjistil, že jsou si všechny v základu podobné. Vždy je v nich patrná cesta určitého hrdiny.

Cesta hrdiny má svá pravidla. Hrdina prochází jednotlivými fázemi, překonává překážky a současně se rozvíjí, aby nakonec naplnil své poslání a změnil chod dějin.

Podobná cesta čeká i vás v politice.

Pro naši práci je Campbellův koncept dobrým vodítkem, abychom mohli co nejlépe vyprávět váš osobní příběh, ze kterého se postupně bude vytvářet vaše osobní politická značka.

Lidé mají rádi příběhy. Ty jsou s námi od pradávna. Je to archetypální prostředek, ke kterému se náš mozek snadno přilne, aniž bychom potřebovali nutně zapojit vědomou mysl a rozum. Příběhy fungují.

Koncept cesty hrdiny má výhody také v tom, že dobře vymezuje základní role ostatních ve vztahu k hrdinovi, tedy k vám. Počítá s voliči (oběť) i padouchem (temná strana). Hrdina je pak tím, kdo pomáhá obětem, přináší řešení pro jejich problémy, a dokáže se vyrovnat se zápornými postavami na scéně.